0%
325,00kr.

inkl. moms / ekskl. forsendelse

Din egen bog!

Bliv forfatter med BoD og gør din bog og e-bog tilgængelig i boghandlen.

Find ud af mere
Hvordan oplever akustiske, håndspillende jazzmusikere deres liv i musikken? Hvad vil jazzperformance sige, og hvilke slags oplevelser kommer til verden i det levende samspil mellem jazzmusikere, publikum, spillesteder og byrum? Bogen opstiller en erfarelsesteori i jazzperformance som en form for udvidet, ophøjet daglidags oplevelse, der nok kan sidestilles med vestens kunstbegreb, men som er væsensforskellig fra det. Jazzkulturen udtrykker sig ikke først og fremmest gennem vareliggjorte, koncept- og idédrevne værker, men derimod igennem socio-musikalske musikperformances, der ikke eksisterer som objekter i verden; og disse flygtige begivenheder eksisterer som levendegjorte sociale rum igennem menneskers fælles erfarelser i skabelsen af jazzmusik.
Jens Skou Olsen

Jens Skou Olsen

Ph.d., Associate Professor, Den Danske Scenekunstskole, Rytmisk Musikkonservatorium, bestyrelsesmedlem i Tænketanken Sophia. Han er Ph.D., Associate Professor samt hovedunderviser på Diplomuddannelsen i Kulturledelse, Den Danske Scenekunstskole. Han er musiker, komponist, forfatter og foredragsholder. Ud over at turnere rundt om i verden arbejder han med undervisning, vejledning, forskning og kursusvirksomhed inden for pædagogik, ledelse, improvisationsmusik og ledelsesudvikling.

Jens Skou Olsen fokuserer på den skabende pædagogik som forudsætning for alle levende relationer: i kunsten, i pædagogikken, i kulturen, i verden. Hvordan kan det lykkes os - igennem en vedvarende dialog mellem det at handle og det at lytte - at holde balancen med hinanden og vores planet?

Forskning og bestyrelsesarbejde
Siden 2011 har han været optaget af forskning i transformativ oplevelse som forudsætning for skaberværk og innovativ praksis og har udgivet en række artikler og bøger om skaberværk, ledelse og arbejdsliv bl.a. antologien Truth and Experience (Cambridge Scholars 2016), Musisk ledelse (Klim 2013), Følelser i ledelse (Klim 2011) og I fællesskabets tjeneste (Gyldendal 2010). Han sidder i bestyrelsen for Tænketanken Sophia og er engageret i ledelses- og udviklingsprojekter i stat og kommuner.

Musiker og komponist
Som musiker spiller han og har spillet og turneret med ind- og udenlandske kiunstnere bl.a. Lee Konitz, Chris Cheek, John Tchicai, Kenny Vollesen, Horace Parlan, Marilyn Mazur, Marie Bergman, David Murray, Etta Cameron, Kenny Drew, Harry Beckett, Gregory Hutchinson, Finn Ziegler, Andy Sheppard, Muhal Richard Abrahms, Harry Sweets Edison, Hank Jones og Ulla Henningsen.

I Danmark har han gennem de sidste 28 år været en del af Christina von Bülow Trio med guitaristen Jacob Fischer. Som komponist har han bidraget til den danske sangskat i bl.a. sangantologien Sange til Morgen og Aften på Edition Wilhelm Hansen sammen med bl.a. Carl Nielsen, Per Nørgård, Bo Holten og Vagn Holmboe.

Der findes endnu intet indhold under "Pressen skriver".

Skriv en anmeldelse
For at skrive en anmeldelse, skal du logge ind her.