Strategieksekvering

Strategieksekvering

Lars Møller

ePUB

2,5 MB

Kopibeskyttelse: Adobe DRM

ISBN: 9788771148961

Forlag: Books on Demand

Udgivelsesdato: 01.10.2012

Sprog: Dansk

Anmeldelse::
0%
159,00 kr.

inkl. moms

Tilgængelig som download

Vi beder dig være opmærksom på, at du ikke kan læse denne e-bog på Amazon Kindle, men derimod udelukkende på enheder med software, som kan vise epub-filer. Flere informationer

For at kunne læse denne DRM-beskyttede e-bog, skal du være i besiddelse af et Adobe ID og benytte en læsesoftware, som kan håndtere Adobe DRM. Flere informationer

Din egen bog!

Bliv forfatter med BoD og gør din bog og e-bog tilgængelig i boghandlen.

Find ud af mere
"Ja, vi har lagt en ny strategi... Men vi kan ikke huske, hvor vi har lagt den." Sådan lyder den ærlige kommentar fra en topleder, jeg mødte fornylig. Historien gentager sig. Formuer bliver brugt til analyser, diskussioner og dokumentation, når strategiarbejdet står på. Planer omsættes i PowerPoint præsentationer. Der bliver holdt gå-hjem-møder for medarbejderne. Bannere med slogans, kasketter og badges distribueres i gavmilde mængder for at få den nye strategi på plads i virksomheden. Men virker det?

Undersøgelser blandt topledere viser gang på gang, at ledelserne oplever, at det strategiske arbejde fejler under eksekveringen. En McKinsey-undersøgelse afslører, at 44% mener, at deres strategiske planer ikke blev eksekveret. I samme undersøgelse peger 9 ud af 10 på, at organisationens evne til hurtigt at ændre taktik eller retning er blevet vigtigere.

I "Strategieksekvering" beskriver 12 ledere fra ind-og udland de resultater, de har opnået ved at gennemføre den forandringsproces, det er at eksekvere en ny strategi. Lederne har måttet ændre sig selv og deres organisation for at lykkes med de ambitiøse strategier og for at forebygge, at strategiprocessen ikke bare blev til "denne måneds kampagne".

Lars Møller er stifter af konsulentvirksomheden ResultPartner, der har specialiseret sig indenfor strategieksekvering under vanskelige organisatoriske, kulturelle og markedsmæssige vilkår. Han har i 20 år arbejdet som virksomhedskonsulent indenfor strategieksekvering, forandringsprocesser, procesoptimering og salg- og omsætningsudvikling. Han har fokus på effektivisering og er en erfaren executive coach.
 Lars Møller

Lars Møller

Der findes endnu intet indhold under "Pressen skriver".

Skriv en anmeldelse
For at skrive en anmeldelse, skal du logge ind her.