BoD på Bogforum

BoD på Bogforum

Fredag d. 11. november 2016 slår Bella Center Copenhagen dørene op til dette års Bogforum. BoD er naturligvis med og har et spændende program med inspiration, tips og konkrete anbefalinger til alle, der er interesserede i at skrive og udgive bøger.

Det årlige Bogforum i Bellacenteret er årets største Bog-event, og er et must for alle, der kan lide at læse eller som interesserer sig for litteratur og bogudgivelse. Bogforum 2016 finder sted fra den 11.-13. november 2016 i Bella Center Copenhagen og er åben:

Fredag kl. 10-19

Lørdag kl. 10-18

Søndag kl. 10-18

Du finder BoD på stand E Syd-009 i det nye selvudgiverområde. Vi får besøg af flere prominente gæster. Fredag er det Astrid Haug, der deler ud af sin omfattende viden om markedsføring på Sociale Medier. Lørdag kommer forfatterne Gittemie Eriksen og Kay Xander Mellish, der sammen med kommunikationsekspert Abelone Glahn taler om markedsføring som selvudgiver.

Program

Fredag, 11.11.2016

Bogmarkedsføring

Fredag kl. 14:00 – 15:00: Speedcoaching med kommunikationsekspert Astrid Haug

Få mest muligt ud af de sociale medier, når du markedsfører din bog.

Hvor: BoD stand E Syd-009

Læs mere her

Som selvudgivende forfatter er man også selv ansvarlig for markedsføringen af sine bøger. Det giver stor frihed og uendelige muligheder. Mange selvudgivere er aktive på de sociale medier – dels for at være i tæt kontakt med deres læsere – og dels for at nå så mange nye læsere som muligt.

Den rigtige markedsføring kan betyde meget for, hvor stort et publikum bogen får. De sociale medier har den store fordel, at de er gratis at bruge, men det kræver viden og erfaring at opnå en god markedsføringseffekt via sociale medier.

BoD giver dig en sjælden mulighed for at få individuel feedback på din konkrete strategi for markedsføring på sociale medier – eller inspiration til at begynde at bruge de sociale medier til markedsføring.

Astrid Haug er ekspert i kommunikation på sociale medier og rådgiver både virksomheder og organisationer om sociale medier og digital strategi. Desuden er Astrid Haug selv forfatter og har udgivet tre bøger om sociale medier.

Lørdag, 12.11.2016

photo-1416339684178-3a239570f315-neu

Lørdag kl. 11.00: Hvordan får min bog et flot omslag?

Hør om processen fra en af BoD’s eksperter, og se eksempler fra BoDs forfatterservices.

Hvor: BoD stand E Syd-009

Læs mere her

En bogs omslag er meget vigtigt for dens første indtryk. Omslaget bør sende et signal om, at dette er en bog, der er værd at læse. Omslaget skal vise det specielle ved din bog i forhold til andre bøger af samme genre, give et professionelt indtryk og lade læseren få en smagsprøve på stemningen i bogen.

BoD tilbyder en række forfatterservices blandt andet med fokus på netop bogens omslag. Kig forbi og hør nærmere om de mange muligheder med BoD Forfatterservices og få en præsentation af hele processen med at udforme et bogomslag samt find inspiration blandt BoDs mange designmuligheder.

Jens Wichter har arbejdet hos BoD i flere år og har stor erfaring med processen, der ligger bag en bogudgivelse, både når det gælder trykte bøger og e-bøger.

Lørdag kl. 13.00: Så nemt er det at udgive sin egen e-bog!

Demonstration af onlineværktøjet BoD EasyEditor.

Hvor: BoD stand nr. 9

Læs mere her

Har du et færdigt manuskript, som du gerne vil gøre tilgængeligt som e-bog via alle relevante e-bogshops? Med BoD E-bog kan du nemt, hurtigt og målrettet udgive dit indhold som e-bog. Med BoDs online-værktøj EasyEditor kan du udforme perfekte e-bøger, som bliver tilgængelige i handlen inden for 48 timer.

Der er flere fordele ved at udgive en e-bog: Du kan nå ud til nye læsere med e-bøger, det er hurtigt, dine læsere nyder godt af de lave butikspriser, og du kan som forfatter glæde dig over en avance på 70 % af nettoprovenuet.

Kig forbi BoDs stand, og få en introduktion til, hvordan du skaber en e-bog fra BoDs eksperter.

Lørdag kl. 15.00: Hvordan markedsfører man som selvudgiver sine bøger? Gittemie Eriksen og Kay Xander Mellish i samtale med Abelone Glahn.

Tips til dig om, hvordan du kan markedsføre din bog.

Hvor: BoD stand E Syd-009

Læs mere her

Har du allerede udgivet en eller flere bøger selv, eller overvejer du at gøre det, men ved ikke helt, hvordan du skal gribe markedsføringen an? Eller kunne du bare godt bruge ny inspiration til, hvordan du når ud til læserne?

Som forfatter og selvudgiver er der mange spørgsmål at tage stilling til, når man skal markedsføre sin bog. Hvem er målgruppen? Hvor og hvordan fanger man målgruppens interesse? Hvilke kommunikationskanaler er bedst for netop min bog? Dette er bare nogle få af de mange spørgsmål, der kan komme i spil, når du arbejder med en markedsføringsplan for din bog.

BoD giver dig mulighed for at få del i erfaringerne fra to bestseller-forfattere, der selv har haft stor succes med markedsføringen af deres bøger – og samtidig få en kommunikationseksperts vinkel på markedsføringsstrategierne.

Gittemie Eriksen har arbejdet med coaching, kommunikation og ledelse inden for forskellige områder og fra forskellige vinkler i over 10 år. Hun er forfatter til flere bestsellere og har gennemført brandingkampagner og udviklet kommunikationsplaner, der har gjort en forskel.

Kay Xander Mellish er uddannet i journalistik og historie på New York Universitet. Kay flyttede fra USA til Danmark i 2000 og har arbejdet hos Danske Bank, Carlsberg og Saxobank før hun startede sit eget firma, der rådgiver Danske virksomheder om, at kommunikere på Engelsk. Kay har udgivet bestselleren: ” Top 10 Mistakes Danes Make in English”.

Abelone Glahn er kommunikationsrådgiver og forfatter til en lang række bøger. Abelone arbejder med rådgivning om opbygning og drift af netværk og praksisfællesskaber i foreninger, organisationer og virksomheder, virtuel rekruttering, employer branding på nettet og holder ofte foredrag om den enkeltes netværk i karrieresammenhæng, samt om det virtuelle håndtryk, vi efterlader på internettet.

Søndag, 13.11.2016

pexels-photo-76942neu

Søndag kl. 13.00: Hvordan får min bog et flot omslag?

Hør om processen fra en af BoD’s eksperter, og se eksempler fra BoDs forfatterservices.

Hvor: BoD stand E Syd-009

Læs mere her

En af de vigtige beslutninger en selvudgiver skal tage, handler om, hvordan bogen skal se ud, og hvordan bogen skal præsenteres. Bogens omslag er meget vigtigt for dens første indtryk. Omslaget bør sende et signal om, at dette er en bog, der er værd at læse. Omslaget skal vise det specielle ved din bog i forhold til andre bøger af samme genre, give et professionelt indtryk og lade læseren få en smagsprøve på stemningen i bogen.

BoD tilbyder en række forfatterservices blandt andet med fokus på netop bogens omslag. Kig forbi og hør nærmere om de mange muligheder med BoD Forfatterservices og få en præsentation af hele processen med at udforme et bogomslag samt find inspiration blandt BoDs mange designmuligheder.

Jens Wichter har arbejdet hos BoD i flere år og har stor erfaring med processen, der ligger bag en bogudgivelse, både når det gælder trykte bøger og e-bøger.

Søndag kl. 14.00: Så nemt er det at udgive sin egen e-bog!

Demonstration af onlineværktøjet BoD EasyEditor.

Hvor: BoD stand E Syd-009

Læs mere her

Har du et færdigt manuskript, som du gerne vil gøre tilgængeligt som e-bog via alle relevante e-bogshops? Med BoD E-bog kan du nemt, hurtigt og målrettet udgive dit indhold som e-bog. Med BoDs online-værktøj EasyEditor kan du udforme perfekte e-bøger, som bliver tilgængelige i handlen inden for 48 timer.

Der er flere fordele ved at udgive en e-bog: Du kan nå ud til nye læsere med e-bøger, det er hurtigt, dine læsere nyder godt af de lave butikspriser, og du kan som forfatter glæde dig over en avance på 70 % af nettoprovenuet.

Kig forbi BoDs stand, og få en introduktion til, hvordan du skaber en e-bog fra BoDs eksperter.

Søndag kl. 15. Design, farver og filtning.

Mette Østman fortæller om processen med at beskrive metoderne bag sit kunsthåndværk i bogform – og om sine erfaringer med markedsføring.

Hvor: Bodstand E-syd -009

Læs mere her

Har du en viden eller særlig kunnen, som du gerne vil dele med andre? Eller et emne som med fordel kan formidles gennem billeder? Mette Østman har stor erfaring med at formidle sit kunsthåndværk i en proces, hvor billeder og design er lige så vigtige som ord.

På BoDs stand kan du høre, hvordan kunsthåndværkeren Mette Østman også måtte lære sig bogudgivelseshåndværket for at kunne imødekomme et behov for bøger, der beskriver processen bag filtning. Derefter kom behovet for at markedsføre bogen og Mette Østman har en lang række lærerige erfaringer med sig.

Mette Østman er uddannet pædagog og har arbejdet som kunsthåndværker ved siden af sit job i flere år. Passionen for uld og filtning har ført til 2 smukke bøger, der bege er udgivet på flere sprog, og dertil har Mette Østman sammen med kollegaen Charlotte Buch etableret e-filt.dk – et online samarbejde, der samler og formidler viden om filtning.