BoD gennemfører ny europæisk selvudgivelsesundersøgelse

2014-08-27

Selvudgivelsesplatformen BoD gennemfører for andet år i træk international selvudgivelsesundersøgelse: denne gang med fokus på den tiltagende professionalisering blandt selvudgiverne.

Flere og flere forfattere vælger at udgive deres værker uafhængigt af forlagene og opnår betydelig succes. På e-bogsbestsellerlisterne finder man stadig oftere titler udgivet af forfatterne selv. Også mediernes vedvarende interesse vidner om, at selvudgivelse ikke er noget modefænomen, men en ny måde at udgive på, som er med til at udvikle forlagsmarkedet. En af grundene til denne succes er den tiltagende professionalisering blandt selvudgiverne, når det kommer til udformningen og markedsføringen af deres bøger. For at blive klogere på denne udvikling, gennemfører BoD nu den anden internationale selvudgivelsesundersøgelse på BoD-markederne Danmark, Sverige, Finland, Tyskland, Østrig, Schweiz og Frankrig. Undersøgelsen gennemføres anonymt blandt de danske selvudgiverforfattere på www.bod.dk/undersoegelse.html. Blandt deltagerne bliver der trukket lod om tre gavekort a 500 kr. til Saxo.com.

Undersøgelsen finder sted under videnskabelig ledelse af professor Joerg Pfuhl og professor Vanessa Haselhoff ved University of Applied Management i Erding, Tyskland. Resultaterne af undersøgelsen bliver offentliggjort i forbindelse med den internationale bogmesse i Frankfurt til oktober.

Som pioner og den største selvudgivelsesplatform i Kontinentaleuropa har vi i løbet af de sidste 15 år kunnet lære rigtig meget om vores kunders motivation og ønsker. Vores kundeportefølje består af mere end 25.000 forfattere, hvilket giver os mulighed for at realisere en bred og repræsentativ undersøgelse”, udtaler Florian Geuppert, administrerende direktør hos BoD.

Målet med BoDs selvudgivelsesundersøgelse er at bidrage til mere transparens inden for dette unge og voksende segment i forlagsbranchen. I 2013 gennemførte BoD den første internationale selvudgivelsesundersøgelse med fokus på selvudgiverforfatternes motiver og motivation. Resultaterne fra BoDs selvudgivelsesundersøgelse 2013 kan findes her.

Om BoD:
BoD™ (Books on Demand) er førende på det europæiske marked inden for digital bogudgivelse og en platform for forfattere, som selv ønsker at stå for udgivelsen af deres bog, trykt og som e-bog. Forfatteren bestemmer selv indhold, layout, form og pris. BoD sørger for, at bøgerne er tilgængelige via alle traditionelle boghandlere og i en lang række onlineshops. E-bøger, som udgives via BoD, bliver gjort tilgængelige hos alle relevante e-bogsforhandlere såsom Saxo, Arnold Busck, Riidr, Elgiganten, Apple iBooks, Google Play etc. Yderligere informationer på www.bod.dk.
For yderligere oplysninger, kontakt:
Lisbeth Jensen, BoD – lisbeth.jensen@bod.dk – tlf. +49 40 53 43 35 41

myBoD-LOGIN.