Matematikvanskeligheder i en inkluderende skole

Matematikvanskeligheder i en inkluderende skole

Om forebyggende didaktik og organisering af faglig støtte

Mette Saaby Nielsen

Skole & læring

Paperback

136 sider

ISBN: 9788771456912

Forlag: Books on Demand

Udgivelsesdato: 28.03.2014

Sprog: Dansk

Farve: Ja

Anmeldelse::
0%
185,00 kr.

inkl. moms / ekskl. forsendelse

Tilgængelig

Din egen bog!

Bliv forfatter med BoD og gør din bog og e-bog tilgængelig i boghandlen.

Find ud af mere
MATEMATIKVANSKELIGHEDER I EN INKLUDERENDE SKOLE sætter fokus på deltagelses- og læringsmuligheder for elever i matematikfaglige vanskeligheder. Omdrejningspunktet er et organisatorisk og didaktisk perspektiv på, hvordan matematikvanskeligheder opstår, hvordan de traditionelt gribes an gennem faglig støtte, hvordan kvaliteten af støtten kan højnes og ikke mindst, hvordan vanskelighederne kan forebygges gennem den daglige undervisning. Nogle af bogens kapitler beskæftiger sig mere generelt med indlæringsvanskeligheder og organisering af faglig støtte, så der er også viden at hente for personer, der beskæftiger sig med vanskeligheder i andre fag end matematik.

MATEMATIKVANSKELIGHEDER I EN INKLUDERENDE SKOLE udfordrer den traditionelle forskningstradition ved at inddrage nyere forskningsmetoder, som er bedre egnede til at indfange skolelivets komplekse praksisser og konstitueringer. Bogens beskrivelser og pointer knytter sig nært til det levede liv i skolen og kan derfor umiddelbart overføres til læserens konkrete arbejde med elever i matematikfaglige vanskeligheder.

MATEMATIKVANSKELIGHEDER I EN INKLUDERENDE SKOLE henvender sig primært til lærerstuderende, matematiklærere, specialundervisningslærere samt studerende i matematikdidaktik, men er også relevant for andre fagpersoner, der studerer eller arbejder indenfor områderne matematik, matematikvanskeligheder og specialpædagogisk støtte til elever i faglige vanskeligheder.
Mette Saaby Nielsen

Mette Saaby Nielsen

METTE SAABY NIELSEN (1977) er uddannet folkeskolelærer og cand.pæd. i
pædagogisk psykologi. Hun har gennem sine uddannelser fokuseret særligt på
matematikvanskeligheder og specialpædagogisk støtte i matematik. I denne
bog sammenkobler hun sin teoretiske viden med sine praktiske erfaringer fra
12 års virke som matematik- og specialundervisningslærer.

Der findes endnu intet indhold under "Pressen skriver".

Skriv en anmeldelse
For at skrive en anmeldelse, skal du logge ind her.
Search engine powered by ElasticSuite