Skolen i en reformtid - muligheder og udfordringer

Skolen i en reformtid - muligheder og udfordringer

Lars Qvortrup, Anni Mortensen, Thomas Thyrring Engsig Torsten Conrad, Torben Næsby , University College Nordjylland Forskning og Udvikling

Skole & læring

ePUB

760,9 KB

Kopibeskyttelse: Adobe DRM

ISBN: 9788771459227

Forlag: Books on Demand

Udgivelsesdato: 06.05.2014

Sprog: Dansk

Anmeldelse::
0%
35,00 kr.

inkl. moms

Tilgængelig som download

Vi beder dig være opmærksom på, at du ikke kan læse denne e-bog på Amazon Kindle, men derimod udelukkende på enheder med software, som kan vise epub-filer. Flere informationer

For at kunne læse denne DRM-beskyttede e-bog, skal du være i besiddelse af et Adobe ID og benytte en læsesoftware, som kan håndtere Adobe DRM. Flere informationer

Din egen bog!

Bliv forfatter med BoD og gør din bog og e-bog tilgængelig i boghandlen.

Find ud af mere
Omfattende reformer af det bestående medfører som regel muligheder såvel som udfordringer. Folkeskolereformen er i denne forbindelse ingen undtagelse - artiklerne i nærværende seriehæfte diskuterer netop disse muligheder og udfordringer.

Artiklerne er skrevet af forskere og ph.d.-studerende ved Laboratorium for forskningsbaseret skoleudvikling og pædagogisk praksis ved Aalborg Universitet. Seriehæftet henvender sig til samtlige aktører i og omkring folkeskolen, og vi håber, at artiklerne kan bidrage til konstruktive diskussioner af, hvordan en god folkeskole ser ud, og hvilke muligheder og udfordringer folkeskolereformen bringer
Lars Qvortrup

Lars Qvortrup

Professor ved Institut for Læring og Filosofi, Aalborg Universitet, direktør for LSP.
Lars Qvortrup tager i sin artikel fat på diskussionen af, hvordan vi kan definere inklusionsbegrebet. Den traditionelle skelnen mellem at være medregnet og at være deltager i fællesskabet - og med hvilket udbytte - brydes op og defineres på ny gennem to dimensioner. Den ene dimension handler om typen eller graden af inklusion. Den anden dimension omfatter de forskellige former for fællesskaber, individet enten er inkluderet i eller ekskluderet fra.

Anni Mortensen

Anni Mortensen

Lektor og ph.d.-stipendiat

Thomas Thyrring Engsig Torsten Conrad, Torben Næsby

Thomas Thyrring Engsig Torsten Conrad, Torben Næsby

Torsten Conrad er konsulent og ph.d.-studerende ved Laboratorium for forskningsbaseret skoleudvikling og pædagogisk praksis ved Aalborg Universitet.

Torben Næsby er lektor ved UCN Pædagoguddannelse og ph.d.-studerende ved Laboratorium for forskningsbaseret skoleudvikling og pædagogisk praksis ved Aalborg Universitet.

Thomas Thyrring Engsig er adjunkt ved UCN Læreruddannelse og og ph.d.-studerende ved Laboratorium for forskningsbaseret skoleudvikling og pædagogisk praksis ved Aalborg Universitet.

University College Nordjylland Forskning og Udvikling

University College Nordjylland Forskning og Udvikling

Der findes endnu intet indhold under "Pressen skriver".

Skriv en anmeldelse
For at skrive en anmeldelse, skal du logge ind her.
Search engine powered by ElasticSuite