#Youngster

#Youngster

5 dogmer til at tiltrække og fastholde millennials

Andreas von der Recke, Jacob Harlev, Mikkel Sandal Hansen, Patrick Walther Thomsen

Paperback

316 sider

ISBN: 9788771883404

Forlag: Books on Demand

Udgivelsesdato: 14.05.2018

Sprog: Dansk

Farve: Ja

Anmeldelse::
0%
499,00 kr.

Tilgængelig

Din egen bog!

Bliv forfatter med BoD og gør din bog og e-bog tilgængelig i boghandlen.

Find ud af mere
Målrettet direktører, HR-medarbejdere og kommunikationsfolk, introduceres bogen "#Youngster - 5 dogmer til at tiltrække og fastholde millennials". Din virksomheds evne til at tiltrække og fastholde unge talenter vil med garanti blive udfordret. Forfatterne bag bogen, Mikkel Sandal Hansen, Patrick Walther Thomsen, Andreas von der Recke og Jacob Harlev, er til dagligt alle fire studerende på Copenhagen Business School og partnere i Konsulentbureauet, YoungConsult. Baseret på et studie af 500+ studerende, 45+ dybdeinterviews og case-studier af Deloitte, Les Deux og SOUNDBOKS, giver "#Youngster" dig fortællingen om unge, fortalt af unge.

De unge talenter i klassen marcherer netop nu med sine dovne skridt ind i dansk erhvervsliv. I folkemunde bliver vi kaldt Millennials, Generation Y og Generation Z. Kært barn har mange navne, men én ting er sikkert: Vi er en generation som er vores helt egen, og vi får sjældent de store roser med på vejen. Om man er enig i kritikken eller ej, kommer vi ikke udenom, at os og resten af vores fucked generation inden for få år udgør en stor del af arbejdsmarkedet.

Hvis du har været online inden for det seneste år, så er du formentlig stødt på en undersøgelse, et debatindlæg eller en artikel der behandler generationsskiftet på arbejdsmarkedet. Enten kritiseres eller lovprises vores generation. Nogle indlæg er bare sure opstød. Andre indlæg er baseret på internationale studier, gennemført af anerkendte og respekterede forskere eller konsulenthuse. Fællesnævneren er, at kommentarer eller undersøgelser ofte oprinder fra Xere eller Boomere. Folk der har læst og studeret sig til, hvordan det er at være ung med de unge.

Vi oplever ofte, at disse studier er gode forsøg, men ikke rammer hovedet på sømmet. De er ikke dybdegående nok. Den primære årsag er, at de er biased af negative holdninger, eller fordi, de ikke stiller det vigtige, nysgerrige spørgsmål: "Hvorfor?". Det har vi gjort. Det er blevet til 5 dogmer. Og de er sgu blevet gode. Det siger vores forældre selv.

Dogmer i sig selv lyder jo fandens gammelt, og det er det jo også. Dogmeidéen er at lade historien træde frem i modsætning til mediet. Som da Lars Von Trier og Thomas Vinterberg redefinerede filmindustrien med deres manifest Dogme 95. Vi redefinerer, hvad talenter i virkeligheden vil have på en arbejdsplads. Du kan bruge vores dogmer som rettesnor, inspiration eller optænding på en kold vinteraften i sommerhuset. Du bestemmer - vi kræver bare at du lytter.
Andreas von der Recke

Andreas von der Recke

Stammer fra Holte. Bor for tiden i Brønshøj og studerer Cand.Merc. Strategic Market Creation. Han har sine styrker i det kvantitative og innovative.

Medstifter og Qualifier i YoungConsult, hvor hans fokus er på økonomiske og taltunge opgaver, samt kvalitetssikring af det der ryger ud af huset.

Andreas er altid klar på et godt grin, og har en varm personlighed der kan smelte ethvert CFO-hjerte. Det hjælper i mange situationer, at kunne holde hovedet koldt og lytte frem for at fylde et tomt rum ud med pladder.

Jacob Harlev

Jacob Harlev

Oprindeligt fra Allerød, og er fodboldspiller af natur. Jacob har en bachelor i HA(filosofi) fra Copenhagen Business School, og afslutter i sommeren '17 sin kandidat i Cand.Soc. Organizational Innovation & Entrepreneurship fra CBS.

Jacob er medstifter og Connector i YoungConsult. Spidskompetencer er at holde virksomheder agile, og sørge for at der konstant sker fremdrift og nytænkning. Midlet til at nå dette mål er at forbinde folk på kryds og tværs og dermed bygge broer som de fleste kun kan drømme om.

Særligt er det Jacobs fortjeneste, at så mange forskellige mennesker har bidraget til bogens tilblivelse. Han besidder en høj grad af dedikation og har stor vedholdenhed. Samtidigt er han inkluderende, inspirerende og en vel argumenterende facilitator og performer.

Mikkel Sandal Hansen

Mikkel Sandal Hansen

Opvokset i Frederikssund. Slår i dag sine folder på Østerbro, og har en baggrund som bachelor i HA(Psykologi) fra CBS. Færdiggjort kandidaten Cand.Merc. SOL (Strategy, Organization & Leadership) på Copenhagen Business School, og har derfor et fokus på de sine kernekompetencer inden for organisering og ledelse.

Medstifter og TalentEngager i YoungConsult, hvor hans fokus er på at udvikle og facilitere kundens evne til at fastholde unge talenter.

Han kan rykke ting, få dem til at ske. Han er en finisher, så selvom det ikke altid er ham der skal sætte kursen, kan han sætte skruen i vandet når der er brug for det.

Patrick Walther Thomsen

Patrick Walther Thomsen

Gik sine første skridt i Lynge. Er i dag bosiddende på Amager, har netop afsluttet sin bachelor i HA(Psykologi) på Copenhagen Business School, og fortsætter på Cand.Merc. Brand and Communications Management. Patrick har en lidt blækspruttet profil, men har sin klare force i kreativt arbejde omkring virksomhedskommunikation.

Medstifter og BrandCreator i YoungConsult, hvor hans fokus er på virksomhedens profil udadtil, både internt og for kunder.

Hvis du vil udfordre dig selv, og tænke i nye baner, så er Patrick personen du skal have en snak med. Om du vil det eller ej, så kommer han til at udfordre dig, dog altid med et smil på læben.

# Youngster - 5 dogmer til at tiltrække og fastholde

FRIE

juni 2018

Vi kalder dem alt fra Millennials til mig-generationen, de unge der er født efter 1980, og de får sjældent de store roser med på vejen. Men uanset om man synes om det eller ej, udgør de, inden for få år, en betydelig del af arbejdsstyrken.

Fire af dem, Mikkel Sandal Hansen, Patrick Walther Thomsen, Andreas von der Recke og Jacob Harlev, alle med en baggrund fra Copenhagen Business School, har forfattet bogen, der handler om at fastholde og tiltrække unge talenter på arbejdspladserne.

Bogen er skrevet af de unge selv med udgangspunkt i deres virkelighed.
Det giver et fint og ægte indblik i deres store mod på udfordringer, deres lyst til at stille kritiske spørgsmål, men samtidig også på behovet for at føle sig forstået.

De forskellige cases i bogen giver konkrete og brugbare eksempler på, hvordan man sikrer det bedste samarbejde på tværs af generationer og er skrevet i et sprog, der er let og ligetil.

Samtidig har bogen et passende strejf af humor og selvironi, der giver god underholdning til læseren.

Skriv en anmeldelse
For at skrive en anmeldelse, skal du logge ind her.